תרגיל לטראמפ? ישראל מציעה לחמאס הקמת רציף ימי בקפריסין

    מוטי סבן No Comments on תרגיל לטראמפ? ישראל מציעה לחמאס הקמת רציף ימי בקפריסין

    שר הביטחון אביגדור ליברמן סיכם עקרונית עם נשיא קפריסין, כי ישראל תקים רציף ימי בקפריסין שישמש את רצועת עזה, המחיר: החזרת גופות החיילים

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ישראל מציעה לעזה הצעה דרמטית שתשפר את החיים בעזה ואף הסרה חלקית של המצור, ע"פ המתפרסם היום (שני) בחברת החדשות, שר הביטחון אביגדור ליברמן סיכם עקרונית עם נשיא קפריסין, על הקמת רציף ימי שישמש את רצועת עזה.

    הרצון כאן הוא לפעול מהר, תוך שבועיים כבר יוקמו צוותי עבודה לעניין ובתוך שלושה חודשים תוצג תוכנית מפורטת להקמת הרציף הימי שיהיה בפיקוח הדוק של מנגנון ישראלי, בכדי למנוע הברחות נשק ואמל"ח לרצועת עזה, דבר שחמאס מנסה כל העת.

    במקביל כמו שנחשף, ארה"ב מעוניינת לשקם את רצועת עזה במסגרת "עסקת המאה" ישראל רוצה להיות גורם מפתח שהאמריקנים נעזרים בו ולא מביטה מהצד ונותנת לארה"ב להתנהל לבדה מול עזה תוך שמירת האינטרסים הביטחוניים של ישראל.

    תג המחיר להצעה המפתה לחמאס הוא: החזרת החיילים הנעדרים לישראל.

    גורם ביטחוני בכיר אומר הערב לחברת החדשות: "ברגע שכל הפרטים יהיו סגורים בבחינת 'נצור ודרוך' אנחנו נפנה באופן ישיר לציבור בעזה מעל ראשו של החמאס נשים את חבילת ההטבות על השולחן בגלוי ונבהיר להם-זה אפשרי, זה המחיר "טייק איט או לייב איט".

    ישראל אומנם מעוניינת להציג את חמאס כגורם הבעייתי והעיקרי למשבר ההומניטרי בעזה, גם בעולם הערבי ישראל מעוניינת לקדם תהליך שלום שכבר קורם עור וגידים, לכן ישראל תציע הצעות לשיקום הרצועה.

    השאלה הגדולה היא: ארה"ב במסגרת תוכנית שיקום הרצועה, מעוניינת להקים נמל ימי בעזה. מדוע ישראל מזדרזת להכריז על הקמת רציף לעזה בקפריסין? האם ישראל חוששת שההצעה האמריקנית אינה נכונה לה מבחינה בטחונית ולכן היא ממהרת להכריז על חלופות?

     



    0 תגובות